עינית לדלת, למה זה טוב?

כולנו זוכרים את התקופה בה היינו קטנים והיינו נשארים לבד בבית, וההורים שלנו הזהירו אותנו לא לפתוח את הדלת לזרים. היה עלינו לשמור על דלת נעולה בכל עת, וכאשר מישהו דפק על הדלת, היינו צריכים לשאול מי זה, לגרור כסא בשקט בשק וכן להציץ דרך חור הדלת על מנת לראות מי עומד מעבר לדלת. כמובן שאם לא הכרנו את הבן אדם, היה אסור לנו לפתוח את הדלת, ולהגיד לו שיחזור יותר מאוחר. החור הזה בדלת נקרא עינית לדלת והוא אחד הפטנטים החשובים ביותר שהומצאו בענף הדלתות. עינית לדלת מאפשרת לנו לראות בצורה ברורה ורחבה מה קורה מעברה השני של הדלת.

העינית מבוססת על עדשה קעורה המאפשרת לכסות שטח רחב, על אף גודלה הקטן. העובדה שהעדשה הזאת קעורה לצד אחד, וקמורה מצד שני, הוא סוד נוסף של העינית. הסוד הזה אומר שאם מביטים מהצד הפנימי לצד החיצוני, אפשר לראות מה קורה מעבר לדלת, אך אם מביטים מבחוץ פנימה, לא ניתן לראות דבר פרט לנקודת אור קטנה, כך שמי שעומד מחוץ לבית, לא יכול לראות מה קורה בתוך הבית.

מאפשרת לראות פניו של העומד מחוץ לדלת

בכל מקרה, ישנם כאלה שעדיין חוששים שמישהו יציץ להם פנימה דרך העינית, ולכן הם מתקינים מעין מכסה מתכת קטן שמכסה את העינית. כאשר הם רוצים להציץ החוצה הם מזיזים את המכסה הצידה ומציצים. כיום, כמעט לא קיימת דלת כניסה ראשית שאין בה עינית לדלת.. גם סביר להניח שכל צרכן רוצה את הפריט הזה בדלת שלו, ולכן כדאי ליצרן להתקין את העינית בכל מקרה. העינית מותקנת בדרך כלל בגובה שמאפשר לאדם מבוגר להביט דרכה. הסיבה לכך היא לא כדי להקשות על הילדים, אלא מכיוון שאנו רוצים לראות את פרצופו של האדם העומד בחוץ, ועל כן העינית צריכה להיות מותקנת בגובה הפנים של אדם מבוגר. ואכן, ילדים הרוצים להביט בעינית, צריכים בדרך כלל לעלות על כסא.

רק שהיום קיימים כבר פתרונות אחרים בשוק עם טכנולגיה קצת יותר מתוחכמת אשר בעזרתם ניתן לצפות מי עומד מאחורי הדלת שלנו בצורה הרבה יותר קלה ונוחה למשל עינית דיגיטלית אשר מקרינה על מסך את מה שמתרחש מאחורי הדלת שלנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here