כשאין ברירה – חוקר פרטי יעשה את העבודה

פעמים רבות במהלך חיינו אנו מרגישים שאדם שמקורב אלינו מאוד, איננו כנה אתנו עד הסוף. הבעיה במקרים הללו, היא בכך שבמרבית הפעמים לא ניתן להתעמת עם אדם זה ישירות. זאת מכיוון שמדובר בסיטואציה מאוד לא נעימה, שהיינו מעדיפים להימנע ממנה. אך מעבר לחוסר הנעימות, דבר לא ימנע מאדם זה לשקר, וכדי להעמידו במקום צריך להשיג את הראיות המתאימות. חוקר פרטי הוא האדם המתאים ביותר לדבר.

חוקר פרטי הוא אדם שקיבל את רישיונו ממשרד המשפטים, והוא מקנה לחוקר הפרטי את היכולת לחקור מקרים שונים כגון חשד לבגידה בין בני-זוג, חשד למעילה באמון בין עובד למעסיק, חשד לביצוע גנבה ועוד. החקירה מתבצעת באמצעים שונים שהנפוצים בהם נעשים בעזרת ביצוע מעקבים והאזנות. כמו כן, יכול חוקר פרטי מסוים להנחות את הלקוח שלו לנסות ולהשיג מידע מן האדם שנחשד במעשה.

חשוב לציין שאם אזרח ינסה לבצע את עבודתו של החוקר הפרטי הוא יהיה חשוף לתלונה. מאחר ובניגוד אליו, עבודתו של חוקר פרטי מעוגנת בחוק, והוא מודע למגבלות שאסור לו לחרוג מהן במסגרת החקירה.

חוקר פרטי עובד בדרך כלל דרך משרד חקירות מסודר. כאשר המשרד הוא זה שמתווך בין הלקוחות ובין החוקר. כך שלמעשה החוקר הפרטי בעצמו איננו בא במגע עם הלקוחות, אלא משמש כ"מוציא לפועל" של הוראות המשרד. במדינת ישראל שייכים רוב משרדי החקירות אל "לשכת החוקרים הפרטיים בישראל". לשכה זו מפקחת על פעילותם של המשרדים השונים, עורכת ביקורות, ומוודאת שכל עבודתם נעשית בצורה חוקית.

בחירה במשרד חקירות היא מאוד משמעותית להצלחת החקירה, ולכן לפני שפונים למשרד מסוים יש לברר מספר פרטים חשובים כגון: בדיקה של רישיון תקף לעסוק בתחום, ברור מדוייק של סוג התמחות החוקר שמטפל בחקירה ומהו ניסיונו המקצועי. חשוב לציין שממצאיו של חוקר פרטי שרישיונו אינו תקף לא יתקבלו בבית המשפט.

ההחלטה על פנייה לשירותיו של חוקר פרטי היא לא קלה אף פעם. אבל אם כבר קיבלתם החלטה ללכת לכיוון הזה, מומלץ לא להתפשר ולבחור באחד שיספק תוצאות מהירות וברורות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here